Home Biznes GDDKiA: wyczekiwany odcinek S7

GDDKiA: wyczekiwany odcinek S7

by Wiadomości Kraków
0 comment

GDDKiA otworzyła nowy odcinek S7 o długości ponad 5 kilometrów między Miechowem a Szczepanowicami, który połączył już istniejące odcinki Moczydło – Miechów i Szczepanowice – Widoma. Dzięki temu kierowcy na północy od Krakowa mają teraz do dyspozycji blisko 260 km nieprzerwanej drogi ekspresowej do Warszawy, rozpoczynając podróż od Widomej.

Nowa obwodnica wschodnia Miechowa

Droga S7 Miechów – Szczepanowice została wybudowana w celu omijania miasta od wschodu. Na jej trasie znajduje się pięć wiaduktów, zbiorniki retencyjne i przejścia dla zwierząt. Przygotowanie tej trasy, biegnącej przez urozmaicone tereny Wyżyny Miechowskiej, wymagało wykopania prawie 600 tysięcy m3 ziemi.

Droga S7 łączy obecnie dwa istniejące odcinki: północny od granicy województw świętokrzyskiego i małopolskiego oraz południowy w kierunku węzła Widoma. Trasa została poprowadzona nowym śladem na wschód od dotychczasowego przebiegu drogi krajowej nr 7. „Stara siódemka” to dawny trakt krakowski wytyczony w 1819 r., a więc poprzednik GDDKiA.

Budowa S7

Decyzja środowiskowa dla całej inwestycji związanej z budową S7 od granicy woj. świętokrzyskiego i małopolskiego do Krakowa została uzyskana przez GDDKiA w styczniu 2015 r. Inwestycję podzielono na trzy odcinki.

Trasy kolejowe prowadzące z Moczydła do Szczepanowic (24 km), z Szczepanowic do Widomy (13,1 km) oraz z Widomy do Krakowa Nowa Huta (18,3 km) były granicami poszczególnych odcinków. Dzięki węzłom umożliwiającym przejazd na dotychczasową DK7, ruch tranzytowy był ułatwiony w przypadku przesunięcia w czasie realizacji poszczególnych odcinków.

Decyzja dotycząca trasy Miechów – Szczepanowice spotkała się z protestami i odwołaniami, co spowodowało wstrzymanie całej inwestycji. W odpowiedzi GDDKiA podzieliła tę trasę na dwa fragmenty: Moczydło – Miechów i Miechów – Szczepanowice, aby rozpatrywać odwołania dotyczące tylko konkretnego odcinka.

Dzięki podjęciu decyzji o podziale inwestycji na dwie części, GDDKiA mogła rozpocząć budowę S7 od granicy województw do węzła Miechów w lipcu 2020 r. Budowa trasy wymagała budowy wielu obiektów, m.in. 400-metrowej estakady, co znacznie wydłużyło czas trwania inwestycji. Cały kontrakt został zrealizowany w ciągu trzech lat, co oznacza, że gdyby GDDKiA nie podjęła tej decyzji, trasa z Moczydła do Szczepanowic byłaby gotowa najwcześniej w 2026 r.

Grupa Fabe Polska i Sp Sine Midas Stroy była odpowiedzialna za budowę odcinka.

S7 stale rośnie w długości zgodnie z planem GDDKiA

Planowane jest, że droga S7 osiągnie długość około 750 km, stając się jedną z najdłuższych tras szybkiego ruchu w Polsce, zaraz po S8. Jest to także część europejskiej drogi E77, łączącej porty trójmiejskie ze Słowacją i Węgrami. Na południe od Polski trasa przebiega przez Rużomberk i Zwoleń do Budapesztu, odgrywając istotną rolę w komunikacji między tymi trzema państwami Europy Środkowej.

Planowane są prace budowlane w okolicy Warszawy (Płońsk – Kiełpin) i Krakowa (Widoma – Nowa Huta). GDDKiA jest bliska podpisania umowy na opracowanie projektu budowlanego dla Kiełpin – Warszawa, oraz pracuje nad wariantami przebiegu drogi dla odcinka Kraków – Myślenice.

Nowa trasa będzie łączyć Trójmiasto, Warszawę i Kraków, umożliwiając szybki dostęp do popularnych miejsc turystycznych takich jak nadbałtyckie plaże, północne jeziora i pasma Karpat. Dzięki S7 podróż z Krakowa do Gdańska zajmie mniej niż 6 godzin.


Źródło dystrybucji: pap-mediaroom.pl

You may also like

Wykorzystujemy pliki cookies.    Polityka Prywatności    Informacje o cookies
AKCEPTUJĘ