Home Biznes Kraków Airport: chcemy jak najszybciej powrócić do realiów sprzed pandemii

Kraków Airport: chcemy jak najszybciej powrócić do realiów sprzed pandemii

by Wiadomości Kraków
0 comment

Radosław Włoszek, prezes zarządu Kraków Airport, na konferencji prasowej podsumowującej ostatnich 12 miesięcy funkcjonowania krakowskiego lotniska, zaznaczył, że stały one pod znakiem niestabilności związanej z kryzysem w całej branży turystycznej i lotniczej w drugim roku pandemii.

„Regres spowodowany COVID-19 najlepiej obrazują twarde dane: w 2020 roku, w którym wybuchła pandemia, obsłużyliśmy zaledwie 2,5 mln pasażerów, co stanowiło spadek w stosunku do najlepszego w historii ruchu lotniczego roku 2019 o ponad 5,8 mln podróżnych. Dzięki wysiłkom wszystkich osób zaangażowanych w funkcjonowanie krakowskiego lotnictwa – obsłudze, partnerom biznesowym, liniom lotniczym – powróciliśmy na ścieżkę wzrostu i w 2021 roku liczba pasażerów przekroczyła już 3 mln” – powiedział prezes Radosław Włoszek.

Pandemia COVID-19 zastała krakowskie lotnisko w momencie dynamicznego rozwoju – obiekt obsługiwał niemal 8,5 mln pasażerów rocznie, a ich liczba stale rosła. Port lotniczy otrzymywał kolejne nagrody i wyróżnienia, m.in. Best Airport by Size and Region, przyznawane przez Międzynarodową Radę Portów Lotniczych czy Airport Service Quality Awards – oparte na wskaźnikach zadowolenia pasażerów z poziomu świadczonych usług.

Z legendarnego lotniska „Kraków – Balice” korzystają bowiem nie tylko turyści chcący odwiedzić Kraków, znajdujący się w czołówce rankingów podróżniczych, ale również pasażerowie biznesowi, doceniający doskonałe skomunikowanie lotniska i jego strategiczne położenie w sercu Europy Środkowo-Wschodniej.

„Nasze wysiłki koncentrujemy obecnie na stopniowym powrocie do poziomu ruchu pasażerskiego sprzed wybuchu pandemii. Pamiętając o całej złożoności aktualnej sytuacji i możliwości wystąpienia niespodziewanych perturbacji zakładamy, że w 2022 roku obsłużymy 5,4 mln pasażerów, co stanowiłoby 65 proc. ich liczby w 2019 roku” – dodał prezes Kraków Airport.

Podobnie jak przed pandemią, w 2021 roku pasażerowie najchętniej wybierali jako cel podróży takie państwa jak: Wielka Brytania, Włochy czy Niemcy. Szczególną popularnością cieszyły się następujące miasta: Londyn, Frankfurt, Oslo, Paryż, Warszawa, Amsterdam. Największy wzrost ruchu pasażerskiego dotyczył Turcji (przywrócenie lotów czarterowych), Chorwacji i Czarnogóry. Do siatki połączeń Kraków Airport powróciły bezpośrednie połączenia z Nowym Jorkiem i Helsinkami.

Radosław Włoszek przypomniał, że w 2022 roku Kraków Airport będzie kontynuować swój ambitny plan inwestycyjny. Obejmuje on m.in. rozbudowę płyty postojowej samolotów (PPS), której celem jest poprawa przepustowości płaszczyzny postojowej samolotów. W efekcie rozbudowy powstanie 15 nowych stanowisk postojowych, z których cztery będą mogły być wykorzystywane wymiennie jako dwa stanowiska dla szerokokadłubowych samolotów typu Boeing 787 Dreamliner, realizujących z krakowskiego lotniska połączenia transatlantyckie.

Od sezonu letniego 2022 roku Wizz Air otwiera nowe połączenie #PROSTOzKRAKOWA do Dubaju. Do tego wyjątkowego miasta będzie można podróżować z Kraków Airport także dzięki linii Flydubai. Od 15 kwietnia w Kraków Airport pojawią się też nowe linie lotnicze Lübeck Air, dzięki którym pasażerowie polecą do Lubeki w Niemczech. Od sezonu letniego 2022 roku Ryanair zapowiedział z kolei powrót połączenia Kraków – Norymberga.

We wrześniu 2022 roku Kraków Airport będzie gospodarzem szczytu ACI Customer Experience Global Summit. Przez trzy dni przedstawiciele międzynarodowej branży lotniczej będą debatować o innowacyjnych rozwiązaniach w zakresie customer services. Jest to nie tylko wyraz uznania dla wysiłków krakowskiego lotniska w zapewnianiu pasażerom maksymalnego komfortu i bezpieczeństwa, ale także element promocji zarówno Krakowa, jak i całej Małopolski.

„Lotnisko w Krakowie było już wielokrotnie nagradzane za wyznaczanie najwyższych standardów obsługi pasażerów i stawiane za wzór dla całego regionu. Mam nadzieję, że obecność ponad 500 ekspertów z całego świata na ACI Customer Experience Global Summit pozwoli wypracować innowacyjne rozwiązania, które pomogą globalnej branży lotniczej, jako sektorowi szczególnie dotkniętemu pandemią, szybko odbudować swój potencjał” – powiedział Luis Felipe de Oliveira, dyrektor generalny ACI World.

Źródło informacji: PAP MediaRoom

You may also like

Wykorzystujemy pliki cookies.    Polityka Prywatności    Informacje o cookies
AKCEPTUJĘ