Konferencja ACI: wyzwania i priorytety lotnisk regionalnych na całym świecie

Kraków Airport jest gospodarzem tegorocznej edycji organizowanej przez ACI (Airport Council International) konferencji Customer Experience Global Summit. To jedno z najważniejszych wydarzeń w kalendarzu branży lotniczej, zarówno dla pracowników, jak i podróżujących. 14-15 września w krakowskim Centrum Kongresowym ICE można będzie spotkać ponad 500 gości z całego świata, którzy są ściśle związani z lotnictwem.

„Wiele elementów ma wpływ na obecną sytuację w branży lotniczej. Po kryzysie związanym z pandemią podmioty rynku lotniczego próbują ustabilizować swoją sytuację finansową. W 2022 roku odnotowaliśmy zauważalny wzrost liczny pasażerów. Najlepszym tego przykładem jest to, że właśnie zarejestrowaliśmy pięciomilionowego pasażera na krakowskim lotnisku” – mówił w trakcie konferencji Radosław Włoszek, prezes zarządu Kraków Airport.

Bieżąca sytuację skomentował również Luis Felipe de Oliveira, dyrektor generalny ACI World.

„Musimy zapewnić jeszcze lepszą obsługę pasażerów. Oznacza to wspólne znajdowanie odpowiedzi na pytania dotyczące inwestycji w nowe technologie, wyznaczanie prokonsumenckich standardów, politykę stopniowego przywracania pełnego zatrudnienia oraz zachęcania pasażerów do powrotu do naszych terminali i wszystkich marek tworzących sektor” – powiedział szefa ACI World.

Według niego największym wyzwaniem, przed którym stoi światowa branża lotnicza, jest poradzenie sobie z długofalowym wzrostem całego sektora. Prognozy dowodzą, że do 2040 roku podwoi się liczba osób latających samolotami, w związku z czym pojawia się pytanie, czy i jak można to zrobić odpowiedzialnie.

„Cała nasza branża ściśle współpracuje, aby pozostać sektorem zrównoważonym” – powiedział de Oliveira.

W krótkiej perspektywie czasowej ważniejsze wydają się jednak wyzwania finansowe stojące przez branża lotniczą.

„Przed nami możliwe zwiększenie bazy kosztowej zarówno dla przewoźników, jak i lotnisk, wynikające z ogólnej sytuacji ekonomicznej na świecie. Będziemy musieli stanąć przed tym wyzwaniem” – powiedział prezes Włoszek.

Wydarzenie ACI Customer Experience Global Summit organizowane jest przez Airports Council International, a gospodarzem jest Kraków Airport.W dniach 14 i 15 września w Krakowie odbywają się spotkania ze specjalistami w dziedzinach: bezpieczeństwa, obsługi klienta, komunikacji, innowacji, zarządzania, a także z dyrektorami lotnisk i przedstawicielami branży hotelarskiej.

Źródło informacji: PAP MediaRoom

 


Wiadomości dystrybuowane przez: pap-mediaroom.pl

Related posts

Gotowa do jazdy: Prace przy Via Baltica zakończone

Revolutionary Solar Tracking Systems: GameChange Solar Delivers 560 MW to Egypt

Przebudowa DK61 Legionowo – Zegrze: Nowe możliwości i szybszy dojazd