PZU włączyło się do akcji Wielka Wyprawa Maluchów dla Dzieci, w ramach której 80 fiatów 126p, w tym samochód ubezpieczyciela, przejechało trasę z Warszawy do Monte Cassino w ciągu tygodnia. Celem inicjatywy jest pomoc dzieciom poszkodowanym w wypadkach drogowych. PZU zachęca do wsparcia zbiórki na ten cel i serdecznie zaprasza na oficjalne zakończenie Wyprawy, które odbędzie się w piątek 19 lipca na Rynku Głównym w Krakowie.
PARYŻ, 18 lipca 2024 r. /PRNewswire/ — Specjaliści i działacze w dziedzinie zdrowia publicznego apelują o zaprzestanie sponsoringu dużych imprez sportowych przez marki napojów słodzonych. Kampania o nazwie „Kick Big Soda Out of Sport” („Pozbądźmy się dużych marek napojów z imprez sportowych”) skupia się na szkodliwości obecnego modelu współpracy sponsorskiej i apeluje o wsparcie działań na rzecz jego zmiany ze strony międzynarodowej społeczności.
Według ekspertów i działaczy, zwiększająca się liczba przypadków chorób niezakaźnych związanych ze spożywaniem słodzonych napojów sugeruje, że utożsamianie Międzynarodowego Komitetu Olimpijskiego (MKOl) z niezdrowymi produktami osłabia jego wysiłki w promocji zdrowia publicznego poprzez sport. Ostatnie dane wskazują na konieczność podjęcia działań w tym obszarze.
„Głowni sponsorzy Olimpiady mogą oznaczać tereny imprez sportowych swoimi logami, docierając do grupy konsumentów liczącej ponad 3 mld osób” – powiedziała Trish Cotter pełniąca funkcję Global Lead ds. Programu Polityki Żywieniowej w Vital Strategies.
Dr. Barry Popkin, ekspert ds. żywienia z Uniwersytetu Karoliny Północnej, podkreślił, że istnieje dobrze udokumentowany związek pomiędzy spożyciem słodzonych napojów a przewlekłymi schorzeniami, które można w dużej mierze uniknąć. Jego zdaniem, kontynuowanie współpracy z Coca-Colą jako kluczowym sponsorem stoi w sprzeczności z misją MKOl i podważa osiągnięcia olimpijczyków.
„Istnieje wyraźny związek pomiędzy spożywaniem słodzonych napojów a przewlekłymi chorobami, których można uniknąć” – zauważył dr. Barry Popkin, specjalista ds. żywienia z Uniwersytetu Karoliny Północnej. Jego zdaniem, dalsza współpraca z Coca-Colą jako kluczowym sponsorem jest sprzeczna z misją MKOl i stanowi zagrożenie dla osiągnięć olimpijczyków.
Nasza kampania cyfrowa obejmuje platformy takie jak YouTube, Instagram, Twitter/X oraz LinkedIn. W naszych materiałach zachęcamy widzów do podpisania naszej petycji online.
„Kampania zwraca uwagę na ważny problem, jakim jest wykorzystywanie sportu przez producentów słodzonych napojów do zwiększania zysków” – powiedział Nzama Mbalati, CEO HEALA– koalicji społeczeństwa obywatelskiego w RPA, która działa na rzecz sprawiedliwszego systemu żywnościowego. „Widzowie śledzący tegoroczne Igrzyska Olimpijskie powinni mieć świadomość intencji, jakie stoją za tymi reklamami”.
Jako organizacja promująca wartości Olimpijskiego Ruchu, MKOl powinien zrezygnować z przyjmowania sponsorowania od Coca-Coli oraz unikać współpracy z firmami, których działalność jest sprzeczna z ideami olimpijskimi.
W trosce o przestrzeganie zasad Olimpijskiego Ruchu, MKOl powinien zaniechać przyjmowania wsparcia finansowego od Coca-Coli i unikać współpracy z firmami, których działalność nie jest zgodna z olimpijskimi wartościami.
„Petycją tą chcemy zwrócić uwagę na to, że MKOl powinien przedkładać zdrowie ludzi i zrównoważony rozwój nad interes podmiotów komercyjnych” – powiedział Alejandro Calvillo, dyrektor El Poder del Consumidor, meksykańskiej organizacji non-profit zajmującej się ochroną praw konsumentów. „MKOl stoi przed niespotykaną szansą na wzmocnienie swojego wizerunku jako organizacji będącej wzorem etyki, doskonałości i odpowiedzialności społecznej”.
Jeśli chcesz dołączyć do naszej kampanii „Kick Big Soda Out of Sport” i podpisać petycję, odwiedź naszą stronę www.kickbigsodaout.org i użyj hasztagu #KickBigSodaOutofSport.
Wspieramy wdrażanie i ocenę globalnych polityk promujących zdrowsze nawyki żywieniowe. Aby dowiedzieć się więcej, odwiedź naszą stronę internetową i śledź nas na Twitterze: @VitalStrat.
Informacja pochodzi z serwisu: pap-mediaroom.pl