Profesjonalne wsparcie biznesu HoReCa – warszawska Akademia Inspiracji MAKRO w nowej odsłonie

Nowa siedziba Akademii Inspiracji MAKRO w Warszawie oferuje nowoczesne wnętrze szkoleniowo-kompetencyjne, w którym doświadczeni szefowie kuchni, barmani, bariści, menadżerowie restauracji i marketingowcy prowadzą szkolenia dla klientów firm z branży HoReCa. Liczby mówią same za siebie: od 2017 r. ponad 10600 uczestników wzięło udział w 1300 warsztatach zorganizowanych przez Akademię Inspiracji MAKRO, co świadczy o ich potrzebie i atrakcyjności.

W 2024 roku MAKRO planuje przeszkolić cały zespół Sił Sprzedaży MAKRO, skupiając się przede wszystkim na szkoleniu 4 tysięcy osób z sektora HoReCa (hotele, restauracje, catering). Zainteresowanie tą formą poszerzania wiedzy jest ogromne, co jest widoczne w dużym zainteresowaniu warsztatami oraz rozbudowie kompleksu budynków zajmowanych przez MAKRO Polska w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 186. Z tego powodu działająca od 2017 roku Akademia Inspiracji MAKRO zostanie przeniesiona do nowej siedziby. Od marca stołeczna Akademia (w Polsce działa ponadto Akademia Inspiracji MAKRO w Krakowie) będzie miała do dyspozycji specjalnie przystosowane pomieszczenia o powierzchni 674 m2, w których prowadzić będzie warsztaty zarówno kulinarne, jak i marketingowe.

„Ideą Akademii Inspiracji MAKRO jest wspieranie i inspirowanie naszych klientów. Dążymy do tego, żeby mieli pełną wiedzę na temat tego, w jaki sposób prowadzić biznes. Szkolimy i doradzamy w zakresie kulinarnym, prowadzimy pokazy kulinarne, które są zgodne z trendami na rynku, ale także warsztaty, które dają merytoryczną wiedzę potrzebną do prowadzenia restauracji. Na przykład mówimy o tym, w jaki sposób przygotowywać menu, które będzie atrakcyjne dla klienta i jednocześnie pokazujemy, w jaki sposób ułożyć food cost (red. koszt produktów spożywczych potrzebnych do przygotowania dania lub posiłku), żeby to menu było opłacalne dla naszych klientów” – mówi Dorota Nagadowska, Learning Experience Senior Manager w MAKRO Polska.

Katarzyna Kosel, dyrektor Pionu Personalnego i członek zarządu MAKRO Polska, podkreśla, że firma koncentruje się na dostarczaniu innowacyjnych rozwiązań dla dwóch kluczowych grup klientów. Pierwsza grupa to klienci z branży HoReCa, takie jak restauracje, hotele, kantyny, bary i foodtracki. Druga grupa to klienci niezależni, w tym sklepy detaliczne, w tym sklepy ODIDO, które są częścią sieci franczyzowej MAKRO Polska.

„W Polsce jesteśmy numerem jeden na rynku HoReCa” – zauważa Katarzyna Kosel i podkreśla, że w osiągnięciu takiego wyniku ważne było m.in. wsparcie wyników sprzedażowych warsztatami, w których klientom MAKRO przekazywane są informacje na temat kompetencji miękkich, z których powinny korzystać firmy działające w sektorze HoReCa.

Nowa siedziba Akademii Inspiracji MAKRO w Warszawie to nowoczesne wnętrze szkoleniowo-kompetencyjne, w którym doświadczeni szefowie kuchni, barmani, bariści, menadżerowie restauracji i marketingowcy szkolą klientów firm z branży HoReCa. Od 2017 r. ponad 10600 uczestników wzięło udział w 1300 warsztatach zorganizowanych przez Akademię Inspiracji MAKRO.

W 2024 r. MAKRO planuje przeszkolić cały zespół Sił Sprzedaży MAKRO, a przede wszystkim 4 tys. osób z sektora HoReCa. Zainteresowanie warsztatami oraz rozbudowa kompleksu budynków zajmowanych przez MAKRO Polska w Warszawie spowodowały przenosimy działającej od 2017 roku Akademii Inspiracji MAKRO do nowej siedziby. Od marca stołeczna Akademia ma do dyspozycji specjalnie przystosowane pomieszczenia o powierzchni 674 m2, w których prowadzić można warsztaty zarówno kulinarne, jak i marketingowe.

„Przy wyborze restauracji, do której udajemy się z rodziną, bardzo istotne jest to, jakie doświadczenie nas tam czeka. Nie liczy się tylko posiłek, ale też to, czy będziemy zadowoleni z pobytu w tym miejscu, czyli cały serwis. Ważne, by obsługa była na wysokim poziomie, byśmy od samego początku czuli się zaopiekowani, czy podoba nam się menu, czy w tej restauracji jest czysto, czy czujemy się w niej komfortowo i bezpiecznie” – wyjaśnia Katarzyna Kosel.

Katarzyna Kosel zaznacza, że przy tworzeniu programów warsztatów MAKRO korzysta z doświadczeń Akademii również z innych krajów (takich jak Francja, Portugalia, Włochy, Niemcy, Węgry, Bułgaria), jednak zawsze bierze pod uwagę potrzeby lokalnego rynku.

„Ustalamy takie portfolio warsztatowe, które odpowiada danemu miejscu, ale wiedza jest uniwersalna, niezależnie od kraju, w którym prowadzone są warsztaty” – mówi Katarzyna Kosel.

MAKRO Academy of Inspiration in Warsaw will conduct its training sessions in rooms equipped with audio-video equipment, allowing for precise observation of the instructor’s actions at any moment during the workshops.

Nasza przestrzeń szkoleniowa jest jak profesjonalna restauracja. Mamy pracownię baristyczną i barową o powierzchni 37,12 m2, wyposażoną w profesjonalne ekspresy oraz nowoczesny bar z wbudowanymi izolowanymi wanienkami na lód i obniżeniem na blendery kielichowe. Nasza kuchnia warsztatowa o powierzchni 134,72 m2 posiada stanowiska treningowe dla 24 osób, z dostępem do mieszarek planetarnych, blenderów kielichowych, podwójnych kuchenek indukcyjnych o mocy 7 kW oraz pełnego wyposażenia drobnego używanego w gastronomii. Uczestnicy korzystają także z profesjonalnych pieców konwekcyjnych, a sekcje są przystosowane do szkoleń cukierniczych, wykonane z kamienia dla ułatwienia pracy z czekoladą i ciastami.

Nowa kuchnia pokazowa o powierzchni 107,7 m2 została wyposażona w urządzenia zabudowane w wyspie, zapewniając doskonały widok na każdy ruch trenera. Dodatkowo wyposażono ją w dwukomorowy piec do pizzy z garownikiem, idealny do wypiekania surowego ciasta. Kuchnia testowa o powierzchni 14,07 m2 przeznaczona jest do prowadzenia testów organoleptycznych i oceny jakości produktów oferowanych przez MAKRO. Szkolenia odbywają się w pomieszczeniach o łącznej powierzchni 393 m2, obejmujące tematy z zakresu finansów, biznesu, kompetencji miękkich i marketingu.

Na warsztatach kulinarnych czterech doświadczonych szefów kuchni pod kierownictwem Rafała Zaręby, Executive Chefa, prowadzi zajęcia w krakowskiej i stołecznej Akademii. Ich praca wspierana jest przez dwóch shadow chefów, a zespół liczy dwunastu uznanych trenerów, którzy prowadzą szkolenia zarówno kulinarnie, jak i biznesowo.

Nasze szkolenia są podzielone na cztery kategorie. Pierwsza z nich to „Kulinarna”, obejmująca różnorodne warsztaty kuchenne, takie jak „Nowoczesna kuchnia polska”, „Menu okolicznościowe” czy „Kuchnia roślinna”. Kolejna kategoria, „Front”, skupia się na szkoleniach kelnerskich, baristycznych, barmańskich oraz sprzedaży. Mamy też kategorię „Cukierniczą”, która oferuje kurs cukierniczy oraz warsztaty dotyczące eklery, makaroników francuskich i tematyki okolicznościowej. Ostatnia kategoria, „Biznes”, to warsztaty z dziedziny finansów, marketingu, kompetencji miękkich, zarządzania zespołem oraz fotografii kulinarnej.

„Zespół prowadzących jest bardzo ceniony przez naszych klientów, którzy już korzystają z naszych warsztatów, w tym nauczycieli szkół gastronomicznych. Ci ostatni bardzo polecają młodym ludziom współdziałanie w ramach naszego projektu >>Szef dla Młodych Talentów<>Polskie Skarby Kulinarne<< i produkty marki własnej” – dodaje Dorota Nagadowska.


Źródło informacji: pap-mediaroom.pl

Related posts

Emisja akcji Crowder SA zakończona sukcesem

Niebotyczne zyski tylko na papierze, czyli ile naprawdę zarabiają deweloperzy

Rzeczywisty koszt taniego, używanego diesla andndash; poznaj go, zanim podejmiesz decyzję o zakupie. Kampania #stopdiesel