Prawie połowa osób szukających nieruchomości ma problem z określeniem, czym jest tzw. smart home

Według danych portalu ogłoszeniowego Nieruchomosci-online.pl, aż 48 proc. osób poszukujących mieszkania lub domu ma ograniczoną lub zerową wiedzę na temat smart home, czyli tzw. inteligentnego domu. Informacja ta została opublikowana podczas Kongresu Deweloperskiego w Krakowie (3 października).

Portal Nieruchomości-online.pl przeprowadził ogólnopolskie badanie świadomości technologicznej na grupie 2,5 tys. osób aktywnie poszukujących mieszkania lub domu. Badanie obejmowało m.in. pytanie o zrozumienie terminu „smart home” (inteligentny dom) przez kupujących.

29% respondentów określiło swoją wiedzę w tym obszarze jako „bardzo dobrą”, 23% jako „dobrą”, 28% jako „średnią”, 8% jako „minimalną”, a 12% jako „zerową”.

„Możemy tutaj widzieć szklankę do połowy pełną, ale i do połowy pustą. Z jednej strony 52% ankietowanych twierdzi, że dobrze lub bardzo dobrze wie, co kryje się pod określeniem smart home. To niezły wynik, ale z drugiej strony wciąż mamy niemałe grono osób niedoinformowanych lub o zerowej świadomości w tej kwestii. To ważna informacja dla deweloperów, którzy w swoich inwestycjach oferują właśnie takie nowoczesne rozwiązania technologiczne wpływające na bezpieczeństwo, wygodę czy oszczędność energii. Zarówno w samych mieszkaniach i domach, jak i w częściach wspólnych” – mówił podczas Kongresu Deweloperskiego w Krakowie Rafał Bieńkowski z portalu Nieruchomosci-online.pl.

„To może zaskakiwać, że aż 48% osób poszukujących nieruchomości ma zdawkową wiedzę na ten temat. To dla deweloperów sygnał, że warto inwestować nie tylko w technologie, ale także w informowanie klientów o korzyściach, jakie te technologie przynoszą” – mówi.

Bartosz Guss, dyrektor generalny Polskiego Związku Firm Deweloperskich, uważa, że istnieje nadal potrzeba dalszej edukacji klientów.

Według badania przeprowadzonego przez Nieruchomosci-online.pl, największą świadomość pojęcia smart home stwierdzono u mieszkańców miast liczących powyżej 500 tys. mieszkańców.

W badaniu autorzy zbadali również, jak inteligentne technologie oceniają osoby, które już wcześniej korzystały z rozwiązań smart home. Respondenci uznali, że najlepiej sprawdzają się urządzenia wpływające na wygodę i oszczędność czasu, a także te pomagające oszczędzać pieniądze w domowym budżecie.

W ankiecie pytano użytkowników smart home czy mieli kiedykolwiek problemy z obsługą inteligentnych urządzeń. 64% osób odpowiedziało, że nie miało żadnych problemów, 23% miało niewielkie trudności, a 13% doświadczyło poważniejszych kłopotów.

„Zainteresowanie smart home rośnie, co widzimy na rynku. Coraz więcej inwestycji deweloperskich wprowadza te rozwiązania, także w projektach o bardziej przystępnych cenach. Młode pokolenie, bardziej otwarte na innowacje, może być impulsem do dalszego rozwoju inteligentnych technologii, które wkrótce staną się standardem, a nie wyjątkiem” – dodaje Bartosz Guss, dyrektor generalny Polskiego Związku Firm Deweloperskich. 


Źródło wiadomości: pap-mediaroom.pl

Related posts

MRiT planuje wejście firm sektora obronnego do powiatów w ramach Polskiej Strefy Inwestycji

PKP Intercity odebrało 9 elektrycznych wielosystemowych lokomotyw Griffin

Nie odwołują, ale wybierają inne kierunki. Turystyczny krajobraz po powodzi